L’AEiG Fent Camí guanya el 3r Premi Ciurana

L’Agrupament de la Demarcació de Tarragona ha rebut el 3r premi dels guardons Premis Ciurana pel seu projecte reflexiu entorn diferents Dies Mundials.

Ahir dijous 26 d’abril es va celebrar l’entrega dels premis de Civisme i el Premi Voluntariat 2017 que atorga anualment el Departament de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat de Catalunya. L’Agrupament Escolta i Guia Fent Camí de Tarragona va ser guardonat amb el tercer premi Jaume Ciurana que distingeixen els grups de joves que han realitzat una acció cívica meritòria, voluntària i gratuïta, en algun indret de Catalunya per la seva tasca de reflexió propiciada amb motiu de la celebració dels Dies Mundials.

L’agrupament va agrair el reconeixement social rebut, reivindicant la seva tasca voluntària i transformadora, així com la seva implicació en l’entorn. També va aprofitar per denunciar “els valors que trobem a faltar en aquest present i que vam trobar a faltar, també, en un passat no massa llunyà, com són la llibertat d’expressió, l’esperit crític, la participació i la implicació en aquest món del qual formem part.” per va acabat tancant el seu discurs d’agraïment comprometent-se a ‘seguir transformant aquesta societat’.

El premi Jaume Ciurana, que enguany ha celebrat la seva 31a edició, està impulsat pel Departament de Benestar Social i Família de la Generalitat de Catalunya i la Fundació Josep Sans i està destinat a grups formats per un mínim de 6 joves de més de 12 anys que formin part d’organitzacions sense afany de lucre i que hagin realitzat alguna acció cívica rellevant de forma voluntària o gratuïta.

Aquesta convocatòria forma part del guardons Civisme i el Premi Voluntariat 2017, que inclou també els Premis de Civisme per a obres i treballs sobre civisme en llengua catalana (Premi Serra i Moret), els Premis de Civisme als mitjans de comunicació així com els premis Civisme a la Innovació i el Ciutadania i Virtut Civil. Aquest guardons premien accions, entitats i persones que, des d’àmbits professionals i franges d’edat diferents, tractin el civisme o proposin reflexions i millores al seu entorn.